Monday, June 1, 2009

How To Make A Beat Off Toy

Internet and print media

What future for print media at the time of mobility and Web 2.0?

Many questions

  • What is the future of paper as a platform?
  • How does one cashes the Internet?
  • What happens to journalism in this new world?
  • What are the key success factors?

On Monday, June 29th I will be attending the panel discussion organized by the Alliance and hosted by Digital Sebastien Provencher Paized Media.

As always in this type d’événement, le grain de sel que j’y apporterai est le mien et non celui de l’organisation pour laquelle je bosse… Mes lunettes sont évidemment teintées de ces quelques derniers mois dans la tourmente des médias écrits mais aussi de mon expérience en planification stratégique – ayant travaillé à la planification stratégique durant les années où BCE se dotait de contenu : Globe and Mail, CTV, etc. Les années ou « content was king ». Elles sont aussi évidemment teintées de mon expertise en web 2.0 et de mon chapeau de femme d’affaires qui comprend les impératifs commerciaux reliés à la production/diffusion de contenu…

Other panelists:

  • Boutot Bruno, co-founder and strategist Infopresse Internet community
  • Jean-François Codère Journalist rueFrontenac.com
  • Patrice-Guy Martin , editor, Computer Science Department
  • Robert Duhamel, Director , Gesca Digital

If you're interested:

Date: Monday, June 29, from 18 am

Location: O Patro Vys - 356, avenue Mont-Royal (above Bily Kun) - Mont-Royal Metro

Admission: FREE

Full details are here .


0 comments:

Post a Comment